mandag den 14. maj 2012

Tucson and mother's day!

Ugen startede med at jeg var sammen med min gode veninde Alex. Vi er begge to rigtig interesseret i musik, så vi tog hen til den her kæmpe musik butik. Butikken hedder Zia Records, og de har en masse fede ting udover cd'er, som bøger, film osv. :)
Om onsdagen tog Jackie, Makenna og jeg ned til Tucson hvor Carly bor. Hun går på U of A (univerity of arizona), som er en af de tre universiteter i Arizona. Vi ankom om formiddagen, hvor vi bare kørte rundt på campus og så det fra alle vinkler. Det er helt underligt at Arizona kan være så forskellig fra by til by. Tucson er meget ældre end Phoenix, i gamle dage var det faktisk statens hovedstad. Så der er mange flere ældre bygninger, og også campus er meget ældre end det college her i Phoenix. Selve Tucson er også mere fremadgående end Phoenix, altså menneskene er mere liberale. Hen på formiddagen blev Carly færdig med sin sidste eksamen, så for at fejre at de alle var færdige, tog Jackie os og alle hendes roommates med ud og spise. Det var super hyggeligt og også rigtig god mad. Vi fik amerikanske pandekager som var vildt gode, og også rigtig store!
Efter det tog vi hen til deres lejlighed, hvor vi begyndte at pakke alle hendes ting ned. Hun flytter nemlig hjem for sommeren. Det gik meget hurtigere end jeg havde troet, så da vi var færdige sad vi bare allesammen og snakkede, så kom hendes kæreste og nogle andre venner også forbi. Det var helt rart at se dem allesammen i deres eget "miljø" hvis man kan sige det sådan, nu når jeg har hørt Carly tale om hendes venner osv, så er det rart at få sat ansigt på dem :) Eller som Makenna og jeg talte om "observing college kids in their natural habitat" haha :D
Mens vi var dernede kom der også en kæmpe storm! På vejen hjem regnede det helt vildt, og så da vi skulle ud af bilen føltes det helt ubehageligt. Jeg havde lidt troet at når jeg kom hjem til Danmark, så ville jeg nok sætte pris på de første par regnvejrsdage, men nej! Jeg fik en helt deprimerende følelse indeni, da jeg mærkede at det blev koldere udenfor, hårene på armene begyndte at rejse sig, og så de små dråber.. Jeg vil hellere have 45 graders varme selvom det også kan være træls noglegange.. Det gør i det mindste ikke nogen deprimeret at solen skinner!
Om torsdagen efter skole spillede jeg tennis med Myloan. Det var super hyggeligt, og vi fik også snakket en hel masse, da vi syntes at dedt blev for varmt efter en lille time.
Fredag aften tog Jackie og jeg over til Sheri for at spille dominos sammen med hende, Alisa og Frankie. Det var super hyggeligt og vi fik spillet i rigtig lang tid, selvom vi ikke engang blev halvt færdige.
Lørdag havde vi vores tennis banquet. Altså vores afslutningsfest. I forhold til den afslutningsfest vi havde vi badminton og fodbold så var den her meget anderledes. Der var rigtig meget "anerkendelse" til folk på holdet, gaver til trænere osv. Det blev holdt ved en af pigernes hus, så bagfter hang vi bare ud, snakkede og hyggede os.
Søndag var de så mors dag, og min værtsfamilie har så tradition for at tage ud til søen hvert år på mors dag. Jeg havde købt en cd og et kort til Jackie, da jeg ser hende som min amerikanske mor. Min værtsfamilie har i hvert fald altid behandlet mig som en del af familien, så det føler jeg mig også som. I forhold til mange andre undvekslingelever som jeg kender, føler jeg mig i hvert fald rigtig heldig med den familie som jeg har fået, da jeg kommer rigtig godt ud af det med dem. Jeg har selvfølgelig også tænkt på min rigtige mor hjemme i Danmark, som jeg også savner. (Jeg har lavet en gave til dig, jeg har bare ikke fået den sendt endnu!!). Vi tog så ud til søen, hvor vi brugte dagen på at bade, tube osv. Vi mødte Steve, Lisa, Anna og Isac derude, Maggie skulle desværre arbejde. Makenna, Anna og jeg fik tubet en masse, så min krop er helt øm i dag. Mine arme, ben og hals gør helt ondt, men det er det værd for det er simpelthen noget af det sjoveste! Alt i alt en rigtig god uge.



U of A! eller noget af det. Det er stort!!






Makkena der prøver på at stjæle min tube :'(


Min værtsfamilie :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar